Tuesday, September 24, 2013

Melur Jelita's Story

Saya nak lelaki macam Firman boleh tak??hmmm...garang...tegas..funny..shy shy cat gitu..romantik dan paling penting beriman u....sapa Firman??hehhh...saya punya hero lah..
bila Iris yang gila2 bajet hot tapi maintain feminin bertemu dengan Firman, mamat polis yang hensem..apa yang terjadi ni??saya cerita pasal novel lah...!!ya..novel...kenapa..sebab saya kan peminat novel yang baru nk up...so what??saya nak cerita jugak...from novelis yang paling saya minat gilllerrrr...!! Melor Jelita...kini dia tampil dengan novel terbaru iaitu I Love You,Stupid..!! not awak la..stupid...heh..cerita ni pasal Iris dan Firman yer...kalau korang nak tau cerita ni pasal apa?macam mana dorang boleh jumpa and fall in love together gether..korang boleh la beli novel ni dekat kedai buku..jangan la beli dekat kedai beskal..sampai mati pun tak jumpa la kan..kalau nak bagi markah saya bagi 2/5 jer..cehh..bajet nak promote novel tapi bagi markah ciput jer...bukan apa...cerita ni agak hambar dan meleret...seperti novel pertama M.J..novelnya sangat la tebal...tak sah kalau tak sampai beribu pages...tapi novel Awak Suka Saya Tak? saya bagi 4/5 la...even begitu...jalan cerita novel ILYS ni memang menarik dan tertarik lagi da boommm...kejap ok..kejap kutuk..pasai apa?ni pandangan saya lah..lain orang...lain persepsi dia pasal novel nih..disebabkan saya ni minat dengan karya M.J saya beli la jugak...and FYI novel ni ade sekuel tau..My Precious Iris...tu diaa..!! precious..saya suka novel ni berbanding ILYS sebab cerita ni sambungan kisah cinta Iris dan Firman...and guess what...dorang dah MARRIED dalam novel ni..sweet giler...hehermm...part 1st night memang tak boleh blah..ish2...tapi jangan risau novel ni bukan 18sx yer...cuma kalau M.J terdescribe scene2 lovey dovey Iris and Firman memang saya tersenyum sorang2 lah kan...memang sweet..honeymoon dekat rumat rakit kat tepi sungai...so chomel bila Firman jealous..rasa nak peluk2 jer dia..ish2...dah melalut dah ni..bukan apa..Firman memang cool giler watak dia...kalau la novel ni diadaptasikan...tak sama dengan Firman yang ada dalam novel yer..Aaron Aziz pun belum tentu boleh jadi Firman..hikss2..


Macam mana ending dia...owhhh....korang kena lah baca sendiri sebab.....saya pown belum habis baca lagi...!!!! T_T (bila nak habis baca pun tak tau) mood nak baca tak ada...even novel tu saya letak atas kepala katil jer tapi tangan ni tak tercapai nak ambil and baca...wuuaaa...!!! nak tau ending dia sebelum saya habis study kat Kedah boleh tak........!!!!anyway...saya akan update more novel yang best lagi terbaru lagi panas like pisang goreng....adios..^_^